المشاركات

رواية 😍عشق مجيد ذات وجه دميم😍بقلم / اية محمد

صورة
الفصل الثالث😍 حنان بأبتسامة تحمل كل معاني الانتصار قائلة: فرح جالها عريس.  نجلاء وماجده بصدمة ووجوهم باهته تحمل معالم الحقد والكره لكن عمتها صفية تنظر اليها بفرحه فهي تستحق تلك السعادة لكن تقاطعهم اسراء قائلة: شكله حسن وصل هروح افتح الباب.  تركض اسراء لتفتح الباب وعلي وجهها ابتسامة بلهاء قائلة : ليك عندي حته خبر ؟ حسن بفضول: خير قولي؟ اسراء باستهزاء : فرح جالها عريس ؟ حسن بخبث : ازاي؟!! وهو عارف بشكلها... وان هي عندها ندبة. اسراء: معرفش... كل اللي عرفته ان جالها عريس.... لسه عارفه حالا...  ************************ يدلف حسن واسراء داخل الصالة قائلا  حسن: السلام عليكم جميعا.  جميعهما وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.  هنا تكمل حنان حديثها ويستمع حسن لها ولكن ينظر لبعض الوجوه غير ساره بهذا الخبر وعلي وجه ابتسامة خبيثة .... حنان : ابنها مسافر بره..... بلد اسمها ايه افتكري يابت ياحنان.... اااه ايطاليا... وتنطق تلك الكلمة ببطء شديد لتستمع لهما عقربتين علي حافه الاشتعال وعيون مليئة بالكره والحقد ...وعايزاها النهارده قبل بكره وقلت اشوف رأي منصور وفرح ؟ فرح بصدمة ق...

" عشق مجيد" ذات وجه دميم... بقلم / ايه محمد

صورة
الفصل الثاني😍 "داخل شركة صفوت للاعمال الهندسية والتصميم " تدلف ساره داخل مكتب مجيد قائلة: صباح الخير سياده المدير. مچيد بأبتسامة باهتة: صباح الخير ياسارة.. عاملة ايه النهارده؟ سارة بحزن : الحمد لله.. قولت اجي اسلم عليك بقالك كتير مشوفتكش بسبب شغلك... مجيد بأسف: متزعليش مني ياسارة... استحمليني انت عارفه.. ضغط الشغل سارة: عارفة ياحبيبي عشان كده.. انا عاملة حفلة بمناسبة عيد ميلادي وانت طبعا كنت ناسي. مچيد: وهو انا اقدر انسي.... يخرج من درج المكتب هدية قائلا : كل سنة وانتي طيبة سارة بفرحة: وانت طيب ياحبيبي ثم تفتح الهدية سارة بصدمة: ايه ده يامجيد؟! مجيد:هيكون ايه؟ حجاب... انتي عارفة إني مش هجبرك عليه.. بس نفسي تجي مره وتفجأني  إنك اتحجبتي ارضاء لله وحبا في الحجاب لانه ستر للبنت... وانا شايف هيزيدك جمال اكتر وده مش معناه إنك وحشة.. لكن انتي عارفه... مرأتي احب تكون ملك ليا وبس وبعيد عن عيون البشر... وامنية تانيه ياريت يكون لبسك واسع عن كده.. ده مش انتقاد ليكي ..انت عارفه اللي بيحب حد وبيخاف عليه بيتمناله كل الخير.. فهمتيني من الجانب الايجابي اللي...

"عشق مجيد 😍" ذات وجه دميم... بقلم/ايه محمد

صورة
الفصل الاول 😍 الشخصيات: مجيد صفوت (البطل) : خريج كلية الهندسة....عمره 30 سنة ... يدير شركه والده بعد وفاته.....شعره اسود ناعم .....عيون عسليه....بشره قمحيه.... وسيم لغايه...مفتول العضلات...حنون... لا يحب الظلم ..... يوسف صفوت: ايضا خريج هندسة يدير مع اخيه شركة والدهم.... بشوش... يحب الضحك والهزار...وسيم ايضا.... شعره اسود قصير... عيون عسليه... بشره بيضاء..... رانيا : ام مچيد ويوسف صديقه لهم وقريبه منهم تحبهم لغايه جميله ورشيقة ...عمرها50 سنة ...لا تحب خطيبة ابنها "سارة".  ساره : خطيبة وصديقة مجيد ...خريجه هندسة ايضا ... مغروره... شعرها بني طويل... عيون خضراء .. بيضاء البشره... جسم كعارضة الازياء.  .................. فرح منصور ( البطلة) : 27 سنة.... خريجه تجاره.. معقده... لديها ندبة منذ الصغر تعوق مجري حياتها سواء شغل او زواج ... ليس لديها اصدقاء .... الجميع يكرهونها سواء قريب او غريب ... محجبه خلف هذا الحجاب شعر اسود طويل وناعم.. عيون بنيه حزينة .. بشره قمحيه منصور(الاب) : انسان بغيض.... يكره خلف البنات... يعشق المال... لسانه حاد... عنده55 سنه حنان(الام): نفس حال الاب بغيضه...