المشاركات

رواية عشق مجيد ذات وجه دميم.... بقلم/اية محمد

صورة
😍الفصل الثامن😍 تذكير باحداث ماضيه فرح اطلقت من جوزها معتز ورجعت مصر وابوها ضربها وانقذها مجيد منه وبعدين اتجوزها... ويوسف اخو مجيد عرف ان اسراء (اخت فرح) مخطوبة وزعل....وبعدين فرح حلمت حلم وحش وفاقت ولاقت نفسها حضنه مجيد ووبخته 😂😂 هنعرف سر كرها ليه تابعوني ماتنسوش كومنت حلو عشان اعرف مين بيتابع معاي .. يلااااا نبدأ 😂😍 ******************************* مساءا في فيلا مجيد صفوت يدلف مجيد بعد عمل شاق... لاحظ عدم وجود والدته فابتسم  داخل غرفته فرح نائمة بدأ وجهها يتصبب عرقا وتهلوس بكلام غير مفهوم ...... تقف فرح وسط ممر طويل لغاية ليس واسع مضيئ بعد الشيء لكن به شئ غريب ...يضيق عليها ببطئ... وهي تجري بسرعة عسي ان تجد مخرجا.... لاحظت وجود باب مكتوب عليه الخروج لكن يقف امام الباب نفس الثعبان العملاق الاسود المخيف ينظر اليها وهي في دهشة من امرها لا تعلم اين تذهب ...ادارت بظهرها تنظر خلفها اصبح المكان مغلق لا تستطيع العوده سوي من هذا الباب الذي يقف امامه الثعبان... بدأ يزحف نحوها وهي ترتعب خوفا ولا تعلم ماذا تفعل سوي انقض عليها وهي تمسكه بين يديها اخذت تخبط راسه في الحائط لكن الامر الغريب...

رواية عشق مجيد ذات وجه دميم ..بقلمي/اية محمد

صورة
😍الفصل السابع😍 اسفة جدااا عن التاخير... بجد كان غصب عني... متزعلوش مني والا.... اموت مجيد وابقا شريره... نيهاهااااا😂😂❤❤ --------------------------------------------------- منصور بقسوه.... يسحب ابنته من شعرها قائلا: فضحتينا والله لربيكي من يوم ماشوفت خلقتك وانا ماشوفتش يوم حلو في حياتي بدأ بضربها امام الجميع ويلكمها في وجهها ...وهي غير قادره علي الحركة بعد ضرب معتز لها وايضا والدها تتمني من اي شخص يقف امامها بأن ينقذها من بطشه فرح : بابااااا...ماعملتش حاجة... اااه... ايدي مش حاسه بيها... الحقوني منصور بحقد: اخرسي والله لموتك... ومحدش هيحوشك مني . فرح بصراخ: اااه... حد يلحقني. وهنا يدلف مجيد داخل المنزل ويلحقها قائلا : ابعد عنها كده منصور بغل: انت مين بقاااا... اوع تكون...  مجيد بغضب : اياك تنطقها... وانا ادفنك مكانك . منصور: وانت مين بقا عشان تحوش عنها ؟ مجيد : انا مجيد صفوت البحيري... هتجوز بنتك فرح  نظر اليها فهو لم يتعرف عليها اصبحت هزيله حزينه يائسه اتغيرت بدرجه مخيفه توجد كدمات حول عينيها ووجهها ايضا من اثر الضرب اصبحت انسانه ضعيفه مستسلمه لكل شيء. ويكمل مجيد قائلا : م...

💚رواية عشق مچيد ذات وجه دميم💚 بقلم / ايه محمد

صورة
الفصل السادس💜 في منتصف الليل... يصل مجيد منزله... ويسلم علي والدته كانت في انتظاره .. مجيد قائلا: انتي لسه صاحيه ياماما...  رانيا: مقدرتش انام وانت بره... قولت هتجوع لما ترجع البيت....ويوسف رجع من بدري...  مجيد:انا قولتله يروح عشان ورايا لسه شغل  رانيا: طبعا مكلتش حاجة صح... يلا اطلع غير هدومك اكون سخنت الاكل . مجيد بأبتسامة طفيفة: ماشي  يأتيه اتصالا من والد ساره  يجيب مجيد قائلا باستغراب: ايوه ياعمي . رأفت ببكاء: ساره بنتي.. دخلت المصحة. مجيد: انت فين دلوقتي ؟ رأفت: في البيت. مجيد: تمام... مش هتأخر. رانيا : انت رايح فين يامجيد. مجيد: معلش ياماما.. هخرج ومش هتأخر.. هروح عند ساره... ابوها عايز يشوفني... رانيا بقلق: طيب... بس خلي بالك من نفسك...ربنا معاك  ******************************** يصل مجيد  وتفتح له الخدامه قائلة له: البيه مستنيك في الصالون.  يدخل مجيد ويجلس بجانب عمه  مجيد بتسائل:في ايه ياعمي...ايه اللي حصل لساره؟ رأفت ببكاء: بنتي ضاعت مني... ضاعت بسببي.    مجيد: براحه ياعمي...عشان افهم مالها... مصحة ايه اللي دخلتها؟! رأفت: م...